Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Zwrot: podstawowe ułatwienie zakupu

Wszystkie statystyki pokazują wzrost znaczenia e-handlu, choć oczywiście z różnymi wartościami liczbowymi. Przy analizie przyczyn zwykle podaje się banalne powody, zapominając o najważniejszych. Jednym z tych istotnych jest możliwość łatwego zwrotu towaru.
Zwrot: podstawowe ułatwienie zakupu

Dlaczego zwracamy towary?

Wśród miłośników internetowych zakupów odzieżowych i obuwniczych najczęstszym powodem zwrotu jest niedopasowanie rozmiaru. To, co w sklepach tradycyjnych irytuje, czyli niezgodne tabele rozmiarów u różnych producentów, w e-handlu jest poważną przeszkodą. Bez możliwości zwrotu klient jest skazany na kupowanie w ciemno, a takie podejście z oczywistych względów nie znajduje entuzjastów.

Zwracane są także towary, które w rzeczywistości wyglądają inaczej niż na zdjęciach: są mniejsze, większe, mają inny kolor i tak dalej. To już dotyczy produktów z praktycznie wszystkich kategorii, a nie tylko odzieży. Zwracamy wreszcie produkty kupione do porównania: zamawia się kilka przedmiotów, a później porównuje je, wybierając jeden, a resztę odsyłając.

Nie ma zwrotów bez kłopotów

Dziś wiele sklepów korzysta z bardzo ogólnych regulaminów i utrudnia zwrot. Jest to poważne ograniczenie dla konsumentów, którzy wprawdzie lubią e-zakupy, ale jeszcze bardziej lubią mieć pewność, że kupią to, co jest im potrzebne. Wielu producentów żąda – do czego nie ma prawa – podania powodu zwrotu albo pobiera opłaty manipulacyjne za obsługę zwracanych zamówień. To przeszkody, z którymi większość kupujących nie ma ochoty walczyć.

Problemem jest też to, że kwestie zwrotów nie są regulowane na wyższym poziomie. Działa oczywiście ochrona ustawowa, ale do tej pory nie było praktycznego standardu, do którego mogłyby dążyć sklepy. Serwis zwracam.pl to właśnie usługa, która tworzy taki standard. Dzięki wspólnej dla wielu sklepów, przejrzystej procedurze zwrotów, klient z góry może dowiedzieć się, co trzeba będzie zrobić w przypadku oddania kupionego produktu.

Zbyt wiele kroków do szczęścia

Inny problem ze zwrotami polega na tym, że procedura angażuje klienta bardziej, niż ten by sobie życzył. Najpierw trzeba wypełnić formularz, później samodzielnie zamówić kuriera lub nadać paczkę na poczcie, a jeszcze później czekać na informację o przebiegu zgłoszenia. Generalnie zwroty wymagają więc wiele czasu i powodują, że klient traci kontrolę nad przebiegiem procesu zakupowego. Ujednolicenie zasad i stworzenie przejrzystego, prostego do wykonania procesu zwrotu sprawia, że od tej pory oddanie towaru, który nie dał spodziewanej radości, będzie znacznie prostsze.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaRadio Bon Ton Nowy telefon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
test