Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama dotacje rpo

Chełm: Na Rejowieckiej po "wiedeńsku"

Nie tylko kierowcy mają trudności z dostosowaniem się do nowej infrastruktury wzdłuż wyremontowanej ul. Rejowieckiej. Otrzymaliśmy sygnał, że pieszym kłopoty sprawiają tzw. "przystanki wiedeńskie". Jak właściwie należy się poruszać w ich obrębie?
Chełm: Na Rejowieckiej po "wiedeńsku"

- Wracając autobusem miejskim byłem świadkiem sytuacji, kiedy w grupę wysiadających pasażerów prawie wjechał samochód - poinformował nas jeden z kierowców. - W ostatniej chwili zatrzymał się z piskiem opon. Może warto byłoby przypomnieć zasady postępowania w takim miejscu, żeby uniknąć wypadków?

Jak tłumaczy Damian Zieliński z Urzędu Miasta Chełm, przystanki ulokowane przy ul. Rejowieckiej, usytuowane bezpośrednio przy jezdni dróg serwisowych, spełniają kryteria przystanków wiedeńskich. Tym samym, korzystanie z nich wymaga stosowania się to pewnych zasad, zarówno przez pieszych, jak i przez kierowców.

- Podwyższony fragment pozostaje nadal jezdnią. Czekający na autobus powinni oczekiwać na chodniku, a gdy na przystanek przyjedzie autobus dopiero mogą wejść na rampę stanowiącą część jezdni. Poprzez wyniesienie jezdni kierowcy zmuszeni są zmniejszyć prędkość przed przystankiem.

Przystanki wiedeńskie są coraz częściej spotykane w polskich miastach. W tym przypadku tego przy ul. Rejowieckiej widocznego na zdjęci, od jezdni drogi serwisowej od jezdni drogi serwisowej oddzielony jest on jeszcze peronem o szerokości 1,20 m usytuowanym bezpośredni przy zatoce. Kierowcy natomiast muszą pamiętać, że ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa, dopiero kiedy pieszy przechodzi przez podwyższenie, aby wejść do autobusu.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Miro Tworec 29.11.2021 18:43
Kiedy autobus zatrzymuje się przy zatoce, próg podrzutowy trzeba traktować jak jezdnie przy przystanku tramwajowym..... Co do samej wiaty - dzisiaj ktoś rżał na facebooku z podobnego rozwiązania w Gdańsku.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
test