Kobieta oświadczyła, że padła ofiarą oszustwa w wyniku którego straciła z konta ponad 1200 złotych. Wszystko zaczęło się od wiadomości mailowej, z treści której wynikało, że kobieta powinna „zaktualizować swoje dane” na platformie Netflix. 62-latka weszła na fałszywą stronę do której kierował link z wiadomości mailowej. Następnie wpisała swoje dane, numer karty kredytowej oraz trzycyfrowy kod zabezpieczający z karty. Cyberprzestępcy wykorzystując pozyskane dane wpisane przez kobietę, dokonali dwukrotnej płatności na terenie Rumunii, na łączną kwotę ponad 1200 złotych.
- Apelujemy o zachowanie ostrożności! Oszuści próbują różnych sposobów na wyłudzenie danych. W przypadku otrzymania wiadomości o zaleganiu z płatnościami, najbezpieczniej skontaktować się z instytucją od której pochodzi wiadomość i zweryfikowanie prawdziwości otrzymanej informacji. To pozwoli uchronić nasze oszczędności przed oszustami.
Napisz komentarz
Komentarze