Nieczynne od lat 90-tych tory mają być uruchomione dla pociągów jeszcze w czerwcu. Łącznica zostaje przywrócona szczególnie z myślą o ruchu towarowym. Jak na razie, pociągi jadące od Lublina, muszą wjechać na stację w Rejowcu i zawrócić, wjeżdżając na tory prowadzące w stronę Zamościa. O potrzebie przywrócenia łącznicy na zachód od Rejowca Fabrycznego zaczęto mówić w kontekście stworzenia konkurencyjnych dla transportu samochodowego połączeń kolejowych między Lublinem a Zamościem.
Cały projekt odbudowy torów i infrastruktury to koszt aż 18-stu milionów zł. To jednak kompleksowe zadanie, wpisane do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego, znajdujące się na liście rezerwowej. Trwające obecnie prace mają na celu jedynie przywrócenie pociągów towarowych. Prace związane z ruchem pasażerskim, czyli potrzeba wybudowania nowej stacji w Rejowcu, na której będzie możliwość przesiadki do pociągów dojazdowych do Chełma, są na etapie planowania. Mają tam powstać 2 perony oraz dodatkowe rozjazdy.
Napisz komentarz
Komentarze