O potrzebie budowania kolejnych dróg dla jednośladów przekonuje choćby liczba kolarzy, których można zobaczyć codziennie na terenie miasta. Im cieplej, tym więcej chełmian przesiada się na rowery. Gdzie możemy się spodziewać kolejnych ścieżek? Mówi prezydent Chełma - Agata Fisz.
Obecnie, ścieżki rowerowe na terenie miasta mają łącznie około 20 kilometrów długości. Pierwsza taka droga powstała wzdłuż alei 3-ego maja, miała zaledwie kilometr długości. Prawdziwe 'ożywienie' w tym temacie było widać po wybudowaniu bulwaru wzdłuż Uherki.
Pierwsze odcinki nowych ścieżek rowerowych powstaną już w tym roku, w ramach mającej rozpocząć się w najbliższych tygodniach, przebudowy ulicy Zielnej i skrzyżowania z ulicą Obłońską. W efekcie powstanie rondo, które zgodnie z projektem, okalać ma ścieżka rowerowa. Będzie to pierwszy etap modernizacji całej ulicy Kolejowej. Ścieżka rowerowa wzdłuż tej ulicy ma mieć około 2.5 kilometra długości.
Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż Rejowieckiej i pozostałych, miejskich fragmentów krajowej "12" - to zadanie na przyszły rok. Podobnie jak wzdłuż ulicy Lubelskiej - od aquaparku do ronda Dmowskiego.
Na terenie gmin Chełm i Kamień może powstać łącznie 11 kilometrów nowych ścieżek. Zgodnie z założeniami projektu współpracy między samorządami, drogi dla rowerzystów wybudowane mają zostać: od granic Chełma wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 844 w Strupinie Małym (około półtorej kilometra ) i dalej do Kamienia (około 4 km), w miejscowościach Horodyszcze-Kolonia, Parypse, Staw (około 3 km), Depułtycze Królewskie (ponad kilometr), Żółtańce-Kolonia (wzdłuż drogi powiatowej od ulicy Metalowej do skrzyżowania z ulicą gminną - to kilometr ścieżki) oraz w rejonie zalewu Żółtańce (około pół kilometra).
Mamy też już pierwsze komentarze samych rowerzystów, żywo zainteresowanych nowymi ścieżkami. Kolarze mają nadzieje, że ścieżki będą budowane NIE z kostki brukowej - a z asfaltu. Kostka po pewnym czasie się rozpada, a asfalt - jest po prostu bezpieczniejszy. Przy okazji zwracają uwagę na takie projektowanie ścieżek rowerowych, aby inwestycje uwzględniały niskie krawężniki, odpowiednie oznakowanie dróg i bezpieczne wyjazdy z posesji. Nasi rozmówcy apelują także do zarządców ścieżek, aby te już istniejące odcinki - oczyścić z kamieni i śmieci.
Napisz komentarz
Komentarze