Jest kilka nowości, które z pewnością ułatwią zgłaszanie zadań, a potem - głosowanie na nie.
Jak mówi nam Krystyna Majówka - dyrektor wydziału Organizacji i Nadzoru w ratuszu - żeby zgłaszać swoje propozycje zmian w mieście, a potem brać udział w głosowaniu na nie - nie trzeba będzie nawet wychodzić z domu.
Przy zgłaszaniu zadań, warto dołączyć np. mapki poglądowe, żeby urzędnicy dokładnie wiedzieli, o które miejsce nam chodzi. I taka też możliwość będzie na nowej platformie internetowej.
I to najważniejsze zmiany, które wprowadzono w Budżecie Obywatelskim na 2018-sty rok. Pozostałe punkty regulaminu - nie ulegną zmianie. A zatem - na budżet miasto przeznacza 2,5 miliona zł, czyli każde z 10-ciu chełmskich osiedli, dostanie do wykorzystania po 250 tysięcy zł.
Teraz nie mniej ważna kwestia - harmonogram. Pierwsze prace nad budżetem obywatelskim zaczną się już w przyszłym tygodniu.
Zatem jeszcze przed wakacjami, w urzędzie miasta - każdy będzie mógł dowiedzieć się, jak funkcjonuje budżet obywatelski, rozpocznie się także proces składania swoich pomysłów. Zanim skończą się wakacje - dowiemy się, ile takich projektów wpłynęło do ratusza.
Kolejnym krokiem będzie ponowne spotkanie urzędników z mieszkańcami. Kiedy się ono odbędzie?
Potem nastąpi głosowanie nad zaakceptowanymi pomysłami. I to nie tylko w sali konferencyjnej Urzędu Miasta - czyli tak, jak odbywało się to do tej pory, ale także przez internet. Będzie to w terminie od 2 do 7 października.
Na koniec - jeszcze jedno pytanie. Kiedy ruszy wspomniana przez dyrektor Majówkę platforma internetowa, przeznaczona na Budżet Obywatelski?
Oczywiście jak co roku, będziemy wam na bieżąco przypominać o tym, co dzieje się w temacie budżetu obywatelskiego. A przypomnijmy, że ten startuje już 30-ego maja, czyli w przyszły wtorek - to wtedy odbędzie się pierwsze w tym temacie spotkanie urzędników z mieszkańcami.
Napisz komentarz
Komentarze