Wybierając numer 997, skontaktujemy się z operatorem centrum, który obsługuje numer 112. Centrum Powiadamiania Ratunkowego funkcjonuje jako część Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego. Do tej pory operatorzy centrum odbierali na numer 112. Od tego tygodnia odbierać będą także połączenia wykonane na numer alarmowy 997.
Na Lubelszczyźnie, proces przełączania numeru do WCPR-u rozpocznie się 7 czerwca.
Po wybraniu numeru alarmowego 997 osoba dzwoniąca połączy się z operatorem numerów alarmowych, a nie jak dotychczas z dyżurnym policji. To operator zbierze wszystkie informacje dotyczące zgłoszenia alarmowego i przekaże je w postaci elektronicznej formatki do dyżurnego policji. Dopiero wtedy dyżurny na podstawie otrzymanych informacji podejmie decyzję w zakresie zadysponowania patrolu. Lubelszczyzna będzie już siódmym województwem, które wprowadza zmiany w obsłudze numeru alarmowego 997.
W 2017 roku dyżurni policji wszystkich jednostek woj. lubelskiego odebrali 297.318 zgłoszeń telefonicznych, w tym 80 491 połączeń przekazanych zostało przez WCPR. W minionym roku przeprowadziliśmy 188.981 interwencji. Średnio policyjne działania podejmowane były co 2 minuty 46 sekund.
Reklama
997 zmienia się na 112. Trwa przełączania numeru policji do Centrum Powiadamiania Ratunkowego.
W tym tygodniu na Lubelszczyźnie rozpocznie się proces przełączania numeru alarmowego Policji do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Proces zakończy się w drugiej połowie czerwca tego roku.
- 06.06.2018 09:41 (aktualizacja 16.08.2023 16:13)
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze