Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Wiadukt w ulicy Lubelskiej coraz bardziej realny. Kolej wyłoży 8 mln zł

Koncepcja budowy wiadukty nad przejazdem kolejowym w ul. Lubelskiej znalazła się na podstawowej liście inicjatyw, które mogą zostać zrealizowane we współpracy kolei z zarządcami dróg.
Wiadukt w ulicy Lubelskiej coraz bardziej realny. Kolej wyłoży 8 mln zł

Prawie 6.5 miliona złotych netto, a więc niemal 8 milionów złotych brutto – tyle wynieść może udział Polskich Linii Kolejowych S.A. w budowie nowego wiaduktu nad uciążliwym dla kierowców przejazdem kolejowym w ulicy Lubelskiej. Tak wynika z oficjalnego pisma, które przed kilkoma dniami wpłynęło do chełmskiego magistratu. Jest ono odpowiedzią na zgłoszenie miasta do projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III”, które poprzedzone zostało opracowaniem koncepcji przebudowy przejazdu. Na jej podstawie okazało się, że jest techniczna możliwość likwidacji uciążliwego – zamykanego wielokrotnie w ciągu dnia – przejazdu kolejowego.

 - Projektanci widzą taką możliwość w postaci konstrukcji wiaduktu nad torami. Rozwiązanie umożliwi przebieg ulic obok wiaduktu, a tym samym normalnego funkcjonowania obiektów położonych przy tym odcinku ul. Lubelskiej – mówił po odebraniu opracowania Krzysztof Tomasik dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Chełmie.

W ślad za tym miasto przesłało niezbędne dokumenty, a PLK dokonała wielokryterialnej oceny wstępnych koncepcji i wpisała chełmską inwestycję do listy podstawowej, kwalifikując ją tym samym do dalszego procedowania w ramach Etapu III - a więc zadań, które PLK planują realizować we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego.

- Kolejnym krokiem jest podpisanie porozumienia o współpracy między PLK a zarządcą drogi, co w zasadzie jest już raczej formalnością. Po tym PLK będzie mogło opracować studium wykonalności i przygotować wniosek o unijne dofinansowanie – mówi Prezydent Chełma Agata Fisz

Szacunkowy koszt całego przedsięwzięcia to około 20 milionów złotych, ale dokładny kosztorys znany będzie dopiero po opracowaniu szczegółowego projektu technicznego. Dla władz miasta najistotniejsze jest jednak, że inwestycja ma szanse na znaczne dofinansowanie.

 - Udział kolei możemy zatem traktować jako rodzaj pozyskanego dofinansowania. Pozostałe koszty przedsięwzięcia pochodziłyby z budżetu miasta oraz innych źródeł, w ramach których moglibyśmy starać się o dodatkowe środki, tak jak to robiliśmy przy innych inwestycjach – przekonuje Agata Fisz – Nie ulega wątpliwości, że powstanie nowego wiaduktu znacząco poprawiłoby przejazd ulicą Lubelską i miało pozytywny wpływ na bezpieczeństwo zarówno pasażerów pociągu jaki i kierowców. Byłaby to także, po będącej na ostatnim etapie przygotowań do przebudowy całej DK12 w granicach miasta, największa inwestycja drogowa ostatnich lat.

Podpisanie porozumienia z PLK powinno nastąpić w niedługim czasie. Na tym etapie przygotowań nie jest jeszcze wiadomo jak dokładnie wyglądać mogłaby realizacja inwestycji, w tym czy najpierw opracowana zostałaby dokumentacja techniczna wiaduktu, czy podobnie jak w przypadku DK12, zadanie realizowane byłoby w trybie zaprojektuj-wybuduj. Jak zapewniają władze Chełma, na bieżącą informować będą o dalszych pracach.
 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Lu z LC 20.07.2018 10:52
Ale kiełbasa wyborcza. Lepiej niech Rejowiecką naprawią. A nie głupoty w głowie.

Mariusz K. 22.07.2018 18:16
Kiełbasa wyborcza, kiełbasą wyborczą, ale zanim się cokolwiek napisze warto byłoby być zorientowanym w danym temacie. Rejowiecka, a właściwie cała DK12 w granicach miasta zostanie gruntownie przebudowana. I tym razem nie jest to kiełbasa wyborcza, a fakt, bowiem pierwsze roboty ruszają w tym roku.

ReklamaRadio Bon Ton Nowy telefon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
test