Na inwestycję ma się składać nie tylko wymiana jezdni, ale także budowa ścieżek rowerowych, wymiana latarni, mostu nad Uherką, dwa nowe ronda przy tzw. starej Obłońskiej oraz budowa wiaduktu nad torami wiodącymi do Włodawy. Ten ostatni punkt będzie związany z szerokimi planami, jakie ma PKP. Wiceprezydent Chełma, Józef Górny na ostatniej sesji stwierdził, że nadejdzie taki czas kiedy Włodawa zostanie skomunikowana mostem z Brześciem – co otworzyć połączenie kolejowe z Białorusią, Litwą, Łotwą i Finlandią. Planowany wiadukt ma być wystarczająco szeroki, by zmieścić pod nim nie tylko obecnie istniejący tor do Włodawy, ale również wybudować nowy. Fundusze na to wielkie zadanie jeszcze nie są jeszcze zapewnione - urząd miasta czeka na decyzję z ministerstwa infrastruktury, ale już teraz trwa przetarg na wykonawcę tej wielkiej, rozplanowanej na kilka lat inwestycji. Dzięki takiemu rozwiązaniu, chełmski projekt uzyska w postępowaniu konkursowym dodatkowe punkty - za stopień przygotowania inwestycji.
Z Włodawy do Finlandii koleją? Są plany!
200 milionów złotych - tyle ma kosztować kompleksowa przebudowa odcinka drogi krajowej nr 12, przebiegającej w granicach miasta. Chodzi o ulice: Podgórze, Rejowiecka, Aleja Przyjaźni, Rampa Brzeska i Wschodnia.
- 15.09.2016 09:20 (aktualizacja 12.08.2023 00:25)
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze