Część SIT-ów dotyczy projektu pod nazwą „Budowa niskoemisyjnego systemu transportu w Chełmskim Obszarze Funkcjonalnym”, na którego realizację miasto pozyskało dofinansowanie ze środków unijnych. Skrywa się za nim zakup nowych autobusów na potrzeby chełmskiej komunikacji miejskiej.
Kolejnym przedsięwzięciem jest budowa systemu roweru miejskiego, który składać ma się z 17 stacji i 170 rowerów rozmieszczonych w różnych punktach miasta i sąsiednich miejscowościach. Dodatkowo powstanie system internetowy, obsługujący centrum kontaktu wraz z usługą polegającą na kompleksowym zarządzaniu serwisowaniu i eksploatacji roweru miejskiego. Rowerzyści zyskają również nowe ścieżki. W ramach pozyskanego dofinansowania wybudowana ma zostać m.in. ścieżka wzdłuż dalszej części ul. Hrubieszowskiej aż do wschodnich granic miasta. Tam połączy się z trasą biegnącą aż do Kamienia.
- To efekt partnerstwa z sąsiednimi gminami, które w ramach naszego projektu także zyskają kilka kilometrów ścieżek rowerowych. Łącznie w ramach chełmskiego SIT wybudowanych powinno zostać około 14 km ścieżek. Kolejne kilometry budować będziemy w ramach innych projektów drogowych – dodaje Agata Fisz.
Projekt obejmuje również przebudowę Placu Dworcowego. Przejęty pewien czas lat temu przez miasto teren przed dworcem głównym PKP zyskać ma zupełnie nowy wygląd i lepszą funkcjonalność. Znajdą się tam nowe parkingi, a władze Chełma planują dodatkowo ustawić przy dworcu zabytkowy parowóz.
Projekt miasta ucieszy osoby korzystające z parku miejskiego. W ramach pozyskanych środków przebudowywany zostanie znajdujący się przy Al. Armii Krajowej parking, gdzie znajdą się miejsca dla pojazdów osobowych, autokarów oraz taksówek bagażowych. W jego obrębie powstanie jedna ze stacji roweru miejskiego, która obsługiwać będzie mogła rowerzystów chcących skorzystać z bulwaru rowerowego nad Uherką.
Napisz komentarz
Komentarze