Pięć inicjatyw społecznych, które wyłonione zostały w ogólnopolskim głosowaniu w ramach akcji „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw Przedsiębiorców na 100-lecie Niepodległości”, zostanie zrealizowanych na terenie województwa lubelskiego. Projekty inicjatyw zostały zgłoszone przez Przedsiębiorców współpracujących z Grupą Eurocash oraz wspierające ich organizacje pozarządowe lub instytucje publiczne z całego regionu. Wszystkie lubelskie inicjatywy otrzymają granty w wysokości 10 tys. zł. Ogółem, Grupa Eurocash przeznaczyła 1,5 mln zł na 100 grantów. Zwycięskie inicjatywy zostaną zrealizowane do końca sierpnia 2019 roku.
100 inicjatyw, w tym pięć z województwa lubelskiego, zwyciężyło w ogólnopolskim głosowaniu, które odbyło się za pośrednictwem strony internetowej akcji Lokalni Herosi pod adresem www.herosiprzedsiebiorczosci.pl. Do etapu głosowania zakwalifikowało się ponad 400 inicjatyw z całej Polski, zgłoszonych przez właścicieli sklepów współpracujących z Grupą Eurocash w duetach ze stowarzyszeniami, fundacjami, bibliotekami, szkołami, jednostkami ochotniczej straży pożarnej oraz innymi organizacjami i instytucjami ze wszystkich 16 województw. Głosowanie na najlepsze inicjatywy trwało 2 miesiące – od 15 sierpnia do 14 października.
Przedsiębiorcy razem z organizacjami partnerskimi rywalizowali w trzech kategoriach finansowych: o 89 grantów do 10 tys., 10 grantów do 50 tys. i 1 grant do 100 tys. złotych. Zgłaszane inicjatywy obejmowały pięć obszarów tematycznych: kultura, sport, przestrzeń wspólna, ekologia i pomoc.
Inspiracją do zapoczątkowania akcji Lokalni Herosi dla jej organizatora – firmy Eurocash – była przypadająca w tym roku 100. rocznica odzyskania przez Polskę Niepodległości, a także potrzeba Przedsiębiorców, aby angażować się w życie swoich lokalnych społeczności.
-Lokalne sklepy, prowadzone przez współpracujących z Eurocash Przedsiębiorców, pełnią bardzo często funkcję ośrodków życia społecznego w lokalnym otoczeniu. Właściciele sklepów są więc nie tylko Przedsiębiorcami, lecz często również animatorami działań społecznych, którzy doskonale znają okolicznych mieszkańców oraz ich potrzeby i angażują się w życie swoich wspólnot. Wyraźnie widać, że akcja Lokalni Herosi wyzwoliła w nich dodatkową energię, która pozwoliła zintegrować mieszkańców ich miejscowości, a także okolicznych gmin i powiatów w rywalizacji o granty na lokalne inicjatywy, których beneficjentami będą całe społeczności – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu Grupy Eurocash i pomysłodawczyni akcji Lokalni Herosi.
Popularność akcji i zaangażowanie klientów sklepów w głosowanie przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Bardzo cieszymy się, że z okazji 100. rocznicy odzyskania Niepodległości będziemy wspólnie z Przedsiębiorcami i ich partnerami w projekcie świętować ich wkład w rozwój małych ojczyzn – dodaje Marta Gampf.
Popularność akcji, w której głosować mógł każdy internauta znajdujący się na terenie Polski, pokazują liczby: poprzez kliknięcia na stronie www.herosiprzedsiębiorczosci.pl oddano ogółem na wszystkie inicjatywy ponad 1,3 mln głosów, dodatkowo głosujący wspierali je wysyłając niemal 550 tys. paragonów ze sklepów, które zgłosiły inicjatywy. Każdy paragon do 15 zł wart był 5 punktów, powyżej 15 zł – 10 dodatkowych punktów na koncie wybranej inicjatywy.
W województwie lubelskim zrealizowane zostaną następujące projekty:
1. „Doposażenie placu zabaw w Niedrzwicy Dużej” zgłoszony w kategorii do 10 tys. zł przez sklep Groszek z Niedrzwicy Dużej (ul. Krótka 2a) oraz Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Niedrzwicy Dużej,
2. „Młodzi Fundamentem Futbolu – zakup sprzętu i wyposażenia piłkarskiego dla nowo powstałej drużyny juniorskiej” zgłoszony w kategorii do 10 tys. zł przez Delikatesy Centrum z Sławatycz (Rynek 12a) oraz Gminny Ludowy Klub Sportowy „PERŁA" Sławatycze,
3. „Podwórko kultury” zgłoszony w kategorii do 10 tys. zł przez Euro Sklep z Końskowoli (Lubelska 88) oraz Gminny Ośrodek Kultury w Końskowoli im. K. Walczak,
4. „Zestaw strojów sportowych dla dziewczęcej drużyny piłkarskiej „Perełki Lublin" zgłoszony w kategorii do 10 tys. zł przez sklep Delikatesy Centrum z Lublina (ul. Wojciechowska 55) oraz Stowarzyszenie Perły Lublin,
5. „Bezpieczna Strefa Rodzica” zgłoszony w kategorii do 10 tys. zł przez sklep Delikatesy Centrum z Rossosza (ul. Batalionów Chłopskich 100) oraz Stowarzyszenie Pomocy Młodzieży i Dzieciom Autystycznym oraz Młodzieży i Dzieciom o Pokrewnych Zaburzeniach Wspólny Świat.
Więcej informacji na temat lubelskich inicjatyw można uzyskać pod linkiem: https://bit.ly/2TaVjo2.
Zgłoszenia do konkursu potwierdzają, że życie społeczne w mniejszych miejscowościach i wsiach najczęściej kręci się wokół sklepów, gminnych ośrodków, domów kultury, klubów sportowych, szkół, przedszkoli, bibliotek, czy ochotniczych straży pożarnych. Widać, że to są najważniejsze miejsca lokalnej aktywności, więc muszą one czasami wspierać i uzupełniać działania organizacji pozarządowych. Pełnią znacznie szersze funkcje niż te, które wynikają z ich nazwy – mówi Łucja Krzyżanowska, członkini zarządu Fundacji Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”, patrona merytorycznego akcji Lokalni Herosi.
Rozkład 100 zwycięskich inicjatyw w poszczególnych województwach wygląda następująco:
• 13 w województwie małopolskim (1 x 50 000 zł, 12 x 10 000 zł),
• 10 w województwie podkarpackim (10 x 10 000 zł),
• 10 w województwie wielkopolskim (10 x 10 000 zł),
• 9 w województwie opolskim (9 x 10 000 zł),
• 8 w województwie mazowieckim (8 x 10 000 zł),
• 7 w województwie dolnośląskim (7 x 10 000 zł),
• 7 w województwie kujawsko-pomorskim (2 x 50 000 zł, 5 x 10 000 zł),
• 7 w województwie warmińsko-mazurskim (3 x 50 000 zł, 4 x 10 000 zł),
• 6 w województwie śląskim (2 x 50 000 zł, 4 x 10 000 zł),
• 5 w województwie lubelskim (5 x 10 000 zł),
• 4 w województwie lubuskim (1 x 100 000 zł, 3 x 10 000 zł),
• 3 w województwie łódzkim (3 x 10 000 zł),
• 3 w województwie podlaskim (3 x 10 000 zł),
• 3 w województwie pomorskim (2 x 50 000 zł, 1 x 10 000 zł),
• 3 w zachodniopomorskim (3 x 10 000 zł),
• 2 w województwie świętokrzyskim (2 x 10 000 zł).
Akcja Lokalni Herosi odbywa się pod patronatem honorowym Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii oraz Polskiej Izby Handlu. Patronat medialny nad akcją sprawują: Polskie Radio, TVP2, Stefa Biznesu (Polska Press) oraz czasopismo Handel. Projekt realizowany jest w ramach obchodów stulecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, we współpracy z biurem programu „Niepodległa”.
Napisz komentarz
Komentarze