W uroczystym podpisaniu umowy wzięła udział m.in. udział: Wicemarszałek Sejmu RP Beata Mazurek:
Na spotkaniu obecny był również Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk, Członek Zarządu Województwa Lubelskiego Zdzisław Szwed oraz Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Lublin Mirosław Czech, a także prezydent Chełma Jakub Banaszek.
– Budowa drogi ekspresowej S12 pozwoli na jeszcze lepszą integrację systemu komunikacyjnego Polski. Trasa ta będzie jednocześnie stanowiła połączenie międzynarodowej trasy Via Carpatia z Ukrainą i przyczyni się do rozwoju gospodarczego Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Przypominamy, że S12 ma mieć dwie części: pierwsza od końca obwodnicy Piask do węzła Dorohucza (długość ok. 12 km) oraz pomiędzy węzłami Dorohucza i Chełm Zachód (ok. 21 km). Część druga to odcinek od Chełma do Dorohuska (ok. 23 km). Droga ma mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Z opracowania wyłączona jest obwodnica Chełma, która traktowana jest jako odrębne zadanie.
Zadaniem wykonawców koncepcji programowej będzie: wykonanie analizy i prognoz ruchu, opracowań geodezyjnych i kartograficznych dla celów projektowania dróg, a także opracowań geologiczno–inżynierskich, hydrogeologicznych, geotechnicznych i hydrologiczno-hydraulicznych. To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego.
Wykonawcy będą mieć na to 23 miesiące od podpisania umowy, a wyniki ich pracy posłużą do opracowania dokumentacji przetargowej na wyłonienie wykonawcy inwestycji w trybie projektuj i buduj (wykonawca może współpracować z GDDKiA przy tym przetargu).
Całkowita kwota, którą zapłaci GDDKiA to 9,670 mln zł. Łącznie z kontraktem dla obwodnicy Chełma, zawartym z firmą Mosty Katowice w sierpniu 2018 roku (wartym 3,1 mln zł), koncepcje programowe dla odcinka S12 Piaski – Dorohusk będą kosztowały 12,77 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze