Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Chełm: "Zawsze może być lepiej" - mówi o wynikach matur Dorota Cieślik p.o. dyrektora departamentu edukacji

Średni poziom zdawalności egzaminu maturalnego w chełmskich szkołach średnich wyniósł 81%. Najwięcej zdanych egzaminów maturalnych odnotowano w I LO w Chełmie.
Chełm: "Zawsze może być lepiej" - mówi o wynikach matur Dorota Cieślik p.o. dyrektora departamentu edukacji

Mając świadomość, jak złożona jest.problematyka światowa, to można powiedzieć, że wyniki są porównywalne do zeszłorocznych, w skali miasta - powiedziała nam Dorota Cieślik - pełniąca obowiązki dyrektora departamentu edukacji i sportu Urzędu Miasta Chełm.

Jeszcze dążymy do tego, aby ten wynik podwyższyć, by nadganiać inne miasta województwa lubelskiego - to nasz priorytet - dodała Dorota Cieślik

Zdawalność matur w liceach

W tym roku matura najlepiej poszła uczniom I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Czarnieckiego w Chełmie - 99,16% zdanych egzaminów. Drugi wynik w mieście - ponad 93% zdawalności ma w tym roku II Liceum Ogólnokształcące im. Gen. Orlicz - Dreszera. W III Liceum Ogólnokształcącym egzamin maturalny zdało 91% uczniów.

Pod względem zdawalności egzaminu maturalnego w liceach ogólnokształcących Chełm jest na pierwszym miejscu w województwie z wynikiem 93%. W Lublinie wskaźnik ten wyniósł 89%, w Zamościu 82%, a w Białej Podlaskiej - 91%. 

Zdawalnośc matur w technikach

W chełmskich technikach z maturą najlepiej poradzili sobie maturzyści w Zespole Szkół Ekonomicznych i Mundurowych - 78%, Zespołu Szkół Technicznych im. Gen. Zygmunta Bohusza – Szyszko w Chełmie - 70%, Zespół Szkół Budowlanych i Geodezyjnych w Chełmie - 62%, Zespół Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich - 47%

Średni wynik zdawalności egzaminów maturalnych w Chełmie wyniósł 81%. Dla porównania - w Lublinie - 87%, w Białej Podlaskiej - 84%, w Zamościu 77%.

Wyniki z poszczególnych przedmiotów

Aby zdać maturę 2019, trzeba było uzyskać nie mniej niż 30% z możliwych do zdobycia punktów z określonych przedmiotów. Oznacza to, że osoby, które uzyskały poniżej 30% na maturze, nie zaliczyły jej. Ten warunek dotyczy wszystkich przedmiotów, do których podchodzimy na egzaminie dojrzałości (z języka polskiego i wybranego języka obcego na poziomie podstawowym - w formie ustnej i pisemnej - oraz z matematyki na poziomie podstawowym -w formie pisemnej). Wykluczone są z tego całkowicie dodatkowe przedmioty maturalne. 

Każdy uczeń zobowiązany jest do napisania matury z minimum jednego przedmiotu rozszerzonego. Aby zdać maturę rozszerzoną 2019, wystarczyło jedynie podejść do testu. Oznacza to, że nawet jeśli w tym wypadku maturzysta otrzymał mniej niż 30%, to i tak zdał egzamin dojrzałości.

Najgorsi w województwie

O wynikach z poszczególnych przedmiotów chełmskich maturzystów pisaliśmy tu: Chełm: Wyniki matur najgorsze w województwie

Dlaczego w Chełmie wyniki z poszczególnych przedmiotów były w tym roku najgorsze w województwie? Na to pytanie odpowiedziała nam p.o. dyrektora departamentu edukacji i sportu Dorota Cieślik:

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

nie wytrzymam!!! 09.07.2019 14:44
Byłoby lepiej gdyby nauczycielom się chciało. Tak bardzo narzekają, jak to im ciężko, jak to mało zarabiają itp. itd. A jednocześnie dzieci/młodzież chętne do nauki, nawet ponadprogramowej - w celu przygotowania się do olimpiady przedmiotowej - słyszą od nauczyciela:"jak chcesz to sam/sama się ucz do olimpiady bo ja Ci nie pomogę (w domyśle: "w d.... mam olimpiady")". Nosz k....!!! Nauczyciel uczący przedmiotów w których takie olimpiady się odbywają, POWINIEN być rozliczany ze swej pracy m.in. właśnie za ilość i jakość dzieci biorących udział w olimpiadach przedmiotowych. Poza tym powinni uczyć nauczyciele, którzy mają świadomość dlaczego wybrali ten zawód a nie mężowie/żony/córki/synowie//kochanki/kochankowie osób które coś tam coś tam - czyli lokalnych polityków czy innego barachła! A takich, "z plecami", nauczycieli, w chełmskich szkołach, jest spora grupa. I ci raczej nie martwią się o pracę, bo jakby co to "plecy" załatwią. A duża grupa nauczycieli, którzy mają i czują powołanie do tego zawodu, mają z dziećmi osiągnięcia w olimpiadach, tułają się po kilku szkołach i internatach by tylko "naskrobać" etat!!! Kolejna duża grupa takich, dobrych, nauczycieli, po stwierdzeniu, że "nie będą się z koniem kopać" zmieniło zawód!! To jest chore!!!

Kryslc 06.07.2019 18:50
Myślę że więcej klas mundurowych pomoże heheh no i oczywiście więcej religii, pewnie z tego na maturze bylibysmy najlepsi w regionie.

Zatroskana 06.07.2019 08:24
Oczywiście, że może być lepiej, tylko trzeba zadbać żeby nasze dzieci uczyli najlepsi nauczyciele z zaangażowaniem i pasją. Tacy którzy potrafią motywować uczniów i cieszyć się szacunkiem i zaufaniem tak uczniów jak i świadomych rodziców. Takich nauczycieli jest wielu, ale jeśli odgórnie będzie się konfliktowalo środowisko nauczycielskie i przymykalo oczy na podejrzane i budzące kontrowersje ochronki związkowe miernych pedagogów to efektów nauczania, dającym młodzieży szansę na dobry start w życiu, nigdy w Chełmie nie doświadczymy.

ReklamaRadio Bon Ton Nowy telefon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
test