Nowa inwestycja będzie zlokalizowana w budynku Chełmskiej Biblioteki Publicznej, której część pomieszczeń została wynajęta i dostosowana do potrzeb inwestycji przez PFR. Otwarcie nowego centrum związane jest z kolejnym etapem wprowadzania programu Pracowniczych Planów Kapitałowych, którego PFR jest koordynatorem. Od 2020 roku PPK - program prywatnego, pracowniczego oszczędzania na cele emerytalne obejmie kolejne dziesiątki tysięcy pracodawców i w sumie ponad 11 mln pracowników. Centrum doradztwa ma dać im wysokiej jakości merytoryczną i praktyczną pomoc we wprowadzaniu PPK.
Infolinia PPK działa w tej chwili pod numerem 800 775 775, a informacje na temat programu dostępne są na stronie www.mojeppk.pl. Centrum będzie także wspierać działania i projekty prowadzone przez spółki z Grupy PFR.
- Wybierając lokalizację dla naszego centrum doradztwa braliśmy pod uwagę szereg czynników, takich jak lokalizację, potencjał wykwalifikowanych pracowników oraz otwartość lokalnych władz na współpracę z inwestorami. Chełm okazał się najlepszy spośród kilku ośrodków, które braliśmy pod uwagę. O wyborze zdecydowało również zaangażowanie władz miasta, które pomagały w organizacji nowoczesnych miejsc pracy. Jestem pewien, że nowe centrum przyczyni się do efektywnego i skutecznego wprowadzania Pracowniczych Planów Kapitałowych, a także pomoże nam w realizacji innych przedsięwzięć zmierzających do rozwoju polskiej gospodarki – powiedział Paweł Borys, prezes PFR.
- Powstanie placówki Polskiego Funduszu Rozwoju w Chełmie to szereg korzyści – powiedział Prezydent Miasta Chełm Jakub Banaszek. - Podniesienie prestiżu miasta, poprawa sytuacji na rynku pracy oraz argument do zatrzymania młodych, wykształconych ludzi w Chełmie. Inwestycja wpisuje się w ideę deglomeracji, która jest jednym z priorytetów mojej polityki”.
Zadaniem osób zatrudnionych w centrum obsługi klienta PFR będzie kompleksowa obsługa telefoniczna klientów w zakresie udzielania informacji, aktualizacji danych teleadresowych, przyjmowania reklamacji, umawianie na Konferencje, szkolenia otwarte czy badania rynku, a także obsługa korespondencji poprzez mail, formularz www lub czat.
Rekrutacja do centrum doradztwa rozpocznie się na początku przyszłego roku. Pożądany profil pracownika to osoba posiadająca minimum średnie wykształcenie oraz doświadczenie w branży finansowej, nie bojąca się nowych technologii, otwarta na zmieniający się rynek, sposoby i preferencje klientów w zakresie komunikacji, a także posiadająca umiejętność budowania dobrych relacji.
W trakcie konferencji wicepremier Jacek Sasin poinformował również o planach utworzenia w Chełmie siedziby nowo tworzonej spółki Polskiej Grupy Energetycznej, w której zatrudnienie może znaleźć nawet 300 osób.
– Cieszę się, że dzisiaj mogliśmy poinformować o już bardzo konkretnym stworzeniu centrum informacyjnego Polskiego Funduszu Rozwoju. Przy tej okazji pragnę poinformować o działaniach, jakie są prowadzone w rządzie z mojej inicjatywy w porozumieniu z ministrem energii, aby nowo planowana spółka Centrum Dyspozycji Mocy PGE Dystrybucja S.A. znalazła swoją siedzibę tutaj w Chełmie, dając 300 nowych miejsc pracy, atrakcyjnych miejsc pracy dla mieszkańców Chełma i okolic – powiedział Jacek Sasin.
Wicepremier wyraził przekonanie, że w najbliższym czasie będzie mógł poinformować o tym, że ta decyzja również zapadła i te kolejne miejsca pracy zostaną utworzone w Chełmie w najbliższym czasie.
– Takie miasta jak Chełm to miasta, do których rozwoju nasz rząd przywiązuje dużą wagę. W poprzednich latach były pozostawione same sobie, pozbawione inwestycji, pozbawione uwagi, szczególnej uwagi kolejnych rządów. Dziś muszą odzyskać swój blask i swoje znaczenie społeczne, gospodarcze, administracyjne. Dlatego przyjęliśmy zasadę deglomeracji, przesuwania wielu inwestycji publicznych, również tworzenia nowych podmiotów, które są podmiotami publicznymi, w takich właśnie miastach jak Chełm, jak miasta tej wielkości – mówi Sasin.
Napisz komentarz
Komentarze