Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Chełm: Pociągiem do Warszawy z opóźnieniem

Od 15 grudnia, a nie jak zapowiadano - od 15 listopada, przywrócone zostaną bezpośrednie połączenia kolejowe Warszawa – Lublin. Dotychczasowa zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Puławy Miasto – Lublin pozostaje bez zmian. Wykonawcy kończą jeszcze prace przy montażu i testowaniu nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Chełm: Pociągiem do Warszawy z opóźnieniem

Do wznowienia ruchu konieczne są także testy. Po nich będą jazdy próbne, następnie wznowiony zostanie rozkładowy ruch pociągów po jednym torze. Po wznowieniu ruchu pociągów roboty będą kontynuowane na drugim torze. Prace między Puławami a Lublinem zakończą się w 2020 roku.

Modernizacja linii nr 7 Lublin – Warszawa jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około 1h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi. Wartość projektu 'Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” wynosi ponad 3,5 mld zł,  Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.

Na 50-kilometrowym odcinku między Puławami a Lublinem wybudowany został już nowy tor zamontowane jest 56 nowych rozjazdów. Przejazd trakcja elektryczną zapewni nowa sieć, rozwieszona na ustawionych wzdłuż toru konstrukcjach. Po wznowieniu ruchu pociągów roboty będą kontynuowane na drugim torze. Prace między Puławami a Lublinem zakończą się w 2020 roku.

Między Warszawą a Lublinem budowane są perony na stacjach Puławy, Nałęczów, Sadurki, Motycz, Lublin oraz przystankach Pożóg, Klementowice, Łopatki, Czesławice, Miłocin Lubelski, Motycz Leśny, Stasin Polny, Lublin Zachodni. Wykonawca wybudował konstrukcje peronów, na których układana jest nawierzchnia. Montowane są wiaty i ławki, które zapewnią pasażerom większy komfort obsługi. Perony będą miały jasne oświetlenie, czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Ponadto na stacjach Puławy, Nałęczów, Motycz, Lublin oraz przystanku Lublin Zachodni powstaną przejścia podziemne, które umożliwią wygodne dojście do pociągów i lepszą komunikację w mieście.

Równolegle trwają zaawansowane prace przy projektowaniu łącznicy kolejowej, która połączy linię Warszawa – Lublin  (nr 7) z linię Lublin – Stalowa Wola (nr 68) oraz kładki dla pieszych nad torami w Konopnicy.

Pierwotny termin zakończenia inwestycji przewidziany był na początku 2020 roku. Ze względu na zejście z budowy głównego wykonawcy prac w 2018 roku ostateczny termin został zmieniony.
 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaRadio Bon Ton Nowy telefon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
test