W pierwszej kolejności zmiany w organizacji ruchu obejmą kilkusetmetrowy odcinek ulicy Wschodniej, od granicy miasta w kierunku centrum. Wprowadzony zostanie ruch naprzemienny, sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej.
Rozpoczynany niemal równolegle II etap inwestycji to przebudowa ulicy Rejowieckiej na odcinku od ul. Szpitalnej do ronda im. R. Dmowskiego. Projekt zmiany organizacji na czas budowy przewiduje całkowite zamknięcie dla ruchu najpierw północnej, a później południowej strony ulicy. Utrudnienia na tym etapie mogą potrwać do końca br.
W kolejnych tygodniach prace powinny objąć stary przebieg ulicy Okszowskiej, na wysokości wiaduktu oraz rondo ZWiN i obręb mostu na Uherce.
Jednocześnie na całym przebudowywanym odcinku Drogi Krajowej Nr 12 należy się spodziewać lokalnych, krótkotrwałych utrudnień związanych z różnymi pracami w pasie drogowym.
– Miasto czeka złożone przedsięwzięcie logistyczne. By minimalizować utrudnienia, wykonawca dopuszcza wprowadzanie ruchu na poszczególnych etapach przed ułożeniem wierzchniej warstwy asfaltu. Niemniej musimy pamiętać, że przez najbliższe 20 miesięcy DK12 będzie jednym placem budowy. Dlatego apelujemy do kierowców i mieszkańców o ostrożność, cierpliwość i wyrozumiałość – mówi Ewa Budzyńska-Sawa, dyrektor Departamentu Inwestycji i Rozwoju.
Przewidywana tymczasowa organizacja ruchu dla poszczególnych etapów prac:
E1: ruch wahadłowy (sygnalizacja świetlna) – termin wprowadzenia 03.03.2020 pierwszego wahadła, kolejne sukcesywnie
E2a: ruch dwukierunkowy po części południowej pierwszego odc. ul. Rejowieckiej – termin wprowadzenia po 10.03.2020
E2b: ruch dwukierunkowy po części północnej pierwszego odc. ul. Rejowieckiej – termin wprowadzenia uzależniony od zakończenia etapu E2a
E3: ruch ograniczony wyłącznie do posesji i punktów usługowych – termin wprowadzenia początek kwietnia 2020
E4a: zwężenia w obszarze Ronda ZWiN i Uherki, ruch dwukierunkowy – termin wprowadzenia 24.03.2020
E4b: zwężenia w obszarze Ronda ZWiN i Uherki, ruch dwukierunkowy – termin wprowadzenia po zakończeniu etapu E4a
Pozostałe etapy TOR będą uzależnione od postępu prac:
E5: zamknięcie dla ruchu na przebudowywanym odcinku al. Przyjaźni, objazd przez drogę dojazdową do Castoramy (Rejowiecka), w Okszowską; utrzymanie dojazdu do posesji oraz dla pojazdów obsługujących punkty usługowo-handlowe
E6: zamknięcie odcinka dla ruchu, objazd przez Aleję Przyjaźni, dodatkową jezdnię L07, Okszowską, Chemiczną do Rampy Brzeskiej; utrzymanie ruchu dla STRAŻY POŻARNEJ przy ul. Rampa Brzeska, utrzymanie dojazdu do posesji oraz punktów usługowo-handlowych
E7: zamknięcie odcinka dla ruchu; objazd jak dla tranzytu, od ronda ZWiN przez al. Armii Krajowej, al. Żołnierzy I AWP, ul. Hrubieszowską, Litewską, Przemysłową, Kolejową do Przejazdu Kowelskiego; utrzymanie ruchu dla STRAŻY POŻARNEJ, utrzymanie dojazdu do posesji oraz punktów usługowo-handlowych
E8a: ruch dwukierunkowy po części południowej drugiego odc. ul. Rejowieckiej
E8b: ruch dwukierunkowy po części północnej drugiego odc. ul. Rejowieckiej
E9a: objazd do ul. Szpitalnej (cz. północna) przez ul. Kochanowskiego, Skłodowskiej, Piaskową, Kraszewskiego; pojazdy dostawcze przez Wygon
E9b: objazd do ul. Szpitalnej (cz. południowa) przez ul. Rejowiecką, rondo ZWiN, al. Armii Krajowej, Lubelską
E10a: zwężenia na przebudowywanym odcinku
E10b: zwężenia na przebudowywanym odcinku
E11a: skierowanie ruchu południową częścią Ronda ZWIN
E11b: zamknięcie ruchu na odcinku Zielna do Ronda ZWiN
E12a: skierowanie ruchu na część ronda, brak przejezdności na niektórych kierunkach, wskazane objazdy dla poszczególnych kierunków, brak wjazdu w ul. Lubelską
E12b: skierowanie ruchu na część ronda, brak przejezdności na niektórych kierunkach, wskazane objazdy dla poszczególnych kierunków, brak wjazdu w ul. Lubelską
E13a: ruch dwukierunkowy po części południowej ul. Podgórze
E13b: ruch dwukierunkowy po części północnej ul. Podgórze
Napisz komentarz
Komentarze