Wnioski do urn
Wnioski należy wrzucać do urn w zamkniętych kopertach opisanych nazwą departamentu/wydziału oraz opatrzonych numerem telefonu celem sprawnej komunikacji z wnioskodawcą. Urny będą umieszczone w budynkach Urzędu Miasta Chełm przy ul. Lubelskiej 65, Mickiewicza 32 A (Wydział Gospodarki Odpadami Komunalnymi) i Obłońskiej 20 (Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia, Wydział Zarządzania Kryzysowego, Straż Miejska). W uzasadnionych lub szczególnych przypadkach dokumenty zostaną przyjęte przez biuro podawcze przy ul. Lubelskiej 65.
Wzory pism, obsługa zdalna, odpowiedzi
Wnioski i dokumenty są do pobrania na stronie internetowej urzędu miasta w zakładce e-urząd, a także w formie druków papierowych wyłożonych przy urnach umieszczonych w budynkach UM Chełm. Wypełnione dokumenty można także wysłać pocztą.
Wszelkie informacje czy pomoc w uzupełnieniu dokumentów urzędnicy będą udzielać telefonicznie lub poczta elektroniczną. Wykaz wszystkich telefonów jest dostępny na stronie internetowej chelm.pl. Te najważniejsze zostały wyszczególnione poniżej.
O decyzji mieszkańcy będą informowani telefonicznie, a jej przekazanie nastąpi za pośrednictwem operatora pocztowego, z zastrzeżeniem szczególnych przypadków.
Dodatkowo do dyspozycji mieszkańców jest również strona Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (www.ceidg.gov.pl). Tu można dokonać wpisu, zmiany, zawieszenia, wznowienia i wykreślenia działalności gospodarczej.
Wszelkie opłaty związane z załatwianymi sprawami można realizować przelewami bankowymi albo pocztowymi.
Urząd Stanu Cywilnego
W USC, gdzie załatwienie wielu spraw wymaga osobistego stawiennictwa, zaaranżowana zostanie specjalna strefa do obsługi interesantów, jednak przyjmowani będą petenci wyłącznie w sprawach najpilniejszych – rejestracji zgonu, urodzeń, zawarcia małżeństw.
Najlepiej kontaktować się z USC za pośrednictwem internetu i telefonicznie. Poprzez ePUAP można złożyć wniosek o dowód osobisty, zameldowanie lub wymeldowanie, zaświadczenie o stanie cywilnym lub odpis aktu stanu cywilnego, a za pośrednictwem domeny obywatel.gov.pl zarejestrować nowo narodzone dziecko.
Wydział Komunikacji
W wydziale nie będzie obsługi bezpośredniej interesantów. Druki i urna do pozostawienia wniosków stanie w holu głównym magistratu przy ul. Lubelskiej 65. Pracownicy wydziału poinformują telefonicznie o załatwieniu sprawy, a dokumenty wyślą pocztą.
Złożenie wniosku, wraz z załącznikami, w sprawie rejestracji pojazdu (także czasowa), jego wyrejestrowania, zgłoszenia sprzedaży pojazdu, czasowego wycofania auta z ruchu, wprowadzenia zmian do dowodu rejestracyjnego oraz wydania wtórnika takiego dokumentu, a także o wydanie prawa jazdy i w zakresie transportu drogowego jest możliwe również drogą pocztową.
Do czasu obowiązywania zarządzenia Prezydent Miasta nie będzie naliczał kar osobom, które nie dopełnią obowiązku zarejestrowania pojazdu w ciągu 30 dni albo obowiązku zawiadomienia urzędu o sprzedaży lub zakupie pojazdu. Na ulgę mogą liczyć tylko ci, którym 30-dniowy termin na załatwienie tych formalności upłynął nie wcześniej niż 13 marca.
Warto pamiętać, że za pośrednictwem strony Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych (www.pwpw.pl) można złożyć wniosek o wymianę prawa jazdy i wtórnika prawa jazdy.
O wszelkich kolejnych zmianach związanych z obsługą mieszkańców Urząd Miasta Chełm będzie informował na bieżąco.
Najważniejsze dane kontaktowe
Biuro Obsługi Interesantów – 82 565 20 70 / [email protected] / Bezpośredni Adres skrytki UM Chełm na platformie ePUAP: /1ftwnv7267/skrytka
Sekretariat prezydenta – tel. 82/565-46-10
Departament Geodezji, Kartografii, Nieruchomości, Architektury i Budownictwa – tel. (82) 564 34 56
– Wydział Nieruchomości – tel. (82) 564-34-09
– Wydział Architektury i Budownictwa – tel. (82) 564-33-81
– Wydział Geodezji i Kartografii – tel. (82) 563-11-32, 563-08-55
Departament Inwestycji i Rozwoju – tel. (82) 564-36-39
– Wydział Inwestycji i Dróg – tel. (82) 565-26-57
– Wydział Projektów i Funduszy Europejskich – tel. (82) 564-38-67
– Biuro Zamówień Publicznych – tel. (82) 565-20-73
Departament Komunalny – tel. (82) 564-35-03
– Wydział Infrastruktury Komunalnej – tel. (82) 564-35-03
– Wydział Ochrony Środowiska – tel. (82) 565-59-47, (082) 564-31-86
– Biuro ds. Termomodernizacji – tel. (82) 565-31-86
– Wydział Gospodarki Odpadami Komunalnymi – tel. (82) 564-33-49
Departament Edukacji i Sportu – tel. (82) 565 39 65
Departament Promocji i Kultury – tel. (82) 565-57-28
Departament Spraw Obywatelskich – tel. (82) 565 23 23, (82) 564 31 92
– Wydział Komunikacji – tel. (82) 565-23-23 – taxi; przewóz osób, (82) 565 31 81 - wyrejestrowanie pojazdu, stacje kontroli pojazdów, ośrodki szkolenia kierowców; (82) 565 39 33 - prawa jazdy, zatrzymane prawa jazdy; (82) 565 39 84 - rejestracja pojazdów;
– Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia – tel. 82 564-08-33
– Wydział Zarządzania Kryzysowego – tel. (82) 565-26-28,
Departament Finansów – tel. (82) 565-26-07 / (82) 565-56-78
Departament Budżetu – tel. (82) 565-08-79
Urząd Stanu Cywilnego – tel. 82 565-22-56, 82 564-05-21
– Biuro Ewidencji Ludności (meldunki) – tel. 82 565-35-33
– Biuro Ewidencji Ludności (dowody osobiste) – 82 564-38-65
Wydział Organizacyjno-Administracyjny – tel. (82) 565-38-22
Napisz komentarz
Komentarze