Wykonawca przenosi się na kolejny fragment drogi, od przejazdu do skrzyżowania z ul. Fabryczną, który już dziś (27 marca br.) po godzinie 15:00 zostanie wyłączony z ruchu. Kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość i korzystać z objazdów. Prace na tym odcinku mają się zakończyć do połowy maja br.
Tymczasem 31 marca rozpocznie się ostatni, III etap przebudowy ulicy Kolejowej. Prace obejmą ponad kilometrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Obłońską do skrzyżowania z Aleją Józefa Piłsudskiego wraz z ww. skrzyżowaniem.
Zakres robót budowlanych III etapu zawiera przebudowę nawierzchni jezdni, na odcinku od ulicy Okszowskiej do skrzyżowania z al. J. Piłsudskiego, przebudowę chodników, zatok autobusowych oraz zjazdów na odcinku od ulicy Obłońskiej do skrzyżowania z al. J. Piłsudskiego, poszerzenie i skanalizowanie skrzyżowań ulicy Kolejowej z ulicą Sienkiewicza, Starościńską, Kińczyka oraz Aleją J. Piłsudskiego, wykonanie kanalizacji deszczowej, usunięcie kolizji z infrastrukturą telekomunikacyjną oraz przebudowę oświetlenia oraz usunięcie kolizji z uzbrojeniem podziemnym, wykonanie prac związanych z organizacją ruchu drogowego (oznakowanie pionowe i poziome), zagospodarowanie zieleni.
Na początek wykonawca zajmie się budową kanału kanalizacji deszczowej w obrębie skrzyżowania ulicy Kolejowej z Aleją Marszałka Józefa Piłsudskiego. Związane z tym utrudnienia ograniczą się do wyłączenia z ruchu części jezdni przy jednoczesnym zachowaniu pełnej przejezdności we wszystkich kierunkach. Roboty związane z kanalizacją mają potrwać 2-3 tygodnie, a po ich zakończeniu wykonawca zajmie się kolejnymi zadaniami związanymi z tym etapem przebudowy ulicy Kolejowej. Docelowo utrudnienia będą występowały na całym przebudowywanym odcinku ulicy.
Wartość inwestycji to 9,383 mln zł, z czego 80 proc. tej kwoty stanowi dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych.
Prace mają się zakończyć do 2 grudnia 2020 r. Wykonawcą jest konsorcjum firm, dla których liderem jest BG Construction Sp. z o.o. z Wólki Tarnowskiej.
Napisz komentarz
Komentarze