Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

ZUS: Będzie szybkie rozpatrywanie wniosków ws. tarczy

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomi system do automatycznej obsługi wniosków składanych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. To zdecydowanie ułatwi weryfikację dokumentów dotyczących zwolnienia ze składek i świadczeń postojowych. Pierwsze postojowe trafią na konta klientów już 15 kwietnia.
ZUS: Będzie szybkie rozpatrywanie wniosków ws. tarczy

Część wniosków wpływa do ZUS drogą tradycyjną, w postaci papierowej. Jednak także w ich przypadku automat znajdzie zastosowanie i przyspieszy obsługę.

– Mamy już doświadczenie w automatycznej obsłudze wniosków. Tego typu system wykorzystywaliśmy przy obniżeniu wieku emerytalnego. Wówczas część wniosków również została zweryfikowana przez system – przypomina prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. 

Jeśli chodzi o tarczę antykryzysową, ZUS sprawdził już ponad 67 tys. wniosków, które wpłynęły przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych.

– Jednak ta liczba niedługo będzie nieaktualna, ponieważ po wprowadzeniu tzw. automatów nastąpi masowa weryfikacja dokumentów. To stanie się jeszcze przed świętami. Chciałabym przekazać przedsiębiorcom, że pierwsze przelewy o tzw. postojowe wykonamy już 15 kwietnia – zapowiada prezes ZUS.

Tzw. tarcza antykryzysowa umożliwia przedsiębiorcom zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty lub rozłożenie zaległości składkowych na raty. A samozatrudnieni i osoby wykonujące umowy cywilnoprawne, które doświadczyły przestoju w związku z Covid-19, mogą wystąpić do ZUS o świadczenie postojowe.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie będzie wszczynał postępowań egzekucyjnych za marzec, kwiecień i maj wobec przedsiębiorców, którzy są uprawnieni do zwolnienia ze składek. Prowadzący firmy nie muszą spieszyć się ze złożeniem wniosku. Mają na to czas do 30 czerwca.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama
Reklama
test