Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Wparcie psychologiczne w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta

Osoby w kryzysie emocjonalnym, które źle znoszą odosobnienie, odczuwają stres lub lęk wywołany sytuacją zagrożenia epidemiologicznego mogą otrzymać pomoc psychologiczną w ramach całodobowej, bezpłatnej Telefonicznej Informacji Pacjenta – poinformował w czwartek Narodowy Fundusz Zdrowia.
  • Źródło: PAP
Wparcie psychologiczne w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta

„Każdy kto będzie miał potrzebę rozmowy o swoich problemach, może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem” - podkreślił Adam Niedzielski, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Dzwoniąc pod numer 800-190-590 możemy poprosić o przekierowanie rozmowy do dyżurującego przez całą dobę psychologa, również psychologów PZU Zdrowie, którzy posiadają doświadczenie w udzielaniu zdalnej pomocy psychologicznej. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego. Specjalista w trakcie telefonicznej rozmowy przeprowadzi konsultację oraz - w razie potrzeby - wskaże dalszą ścieżkę postępowania - np. zaleci konsultację psychiatryczną lub przeprowadzenie diagnozy pod kątem ewentualnej terapii.

Telefoniczna Informacja Pacjenta, pod numerem której można uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem, jest od początku epidemii jednym z głównych narzędzi komunikacji. Do tej pory konsultanci odebrali ponad pół miliona połączeń, z czego 300 tysięcy dotyczyło kwestii związanych z SARS-CoV-2. Obecnie w szczytowych godzinach telefony odbiera ponad 300 osób. Wsparciem służą pracownicy call center innych instytucji oraz firm. Już wkrótce do tego grona dołączy grupa kilkudziesięciu wolontariuszy Polskiej Federacji Szpitali, która będzie wspierać funkcjonowanie Telefonicznej Informacji Pacjenta, udzielając odpowiedzi na pytania dotyczące SARS-CoV-2.(PAP)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
test