Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Coraz bliżej rewitalizacji linii kolejowej Chełm-Włodawa

Wygląda na to, że trasa kolejowa nr 81 z Chełma do Włodawy doczeka się remontu. Michał Mulawa, wicemarszałek województwa lubelskiego poinformował, że projekt przeszedł do drugiego etapu realizacji.
Coraz bliżej rewitalizacji linii kolejowej Chełm-Włodawa

Autor: PKP

W pierwszym etapie, gminy przez które linia kolejowa przebiega, musiały formalnie zgłosić się do programu 'Kolej Plus'. Drugi etap zakłada przygotowanie przez samorządy wstępnego studium planistyczno-prognostycznego inwestycji. Dokument musi powstać najpóźniej do 28 listopada. Żeby inwestycja ruszyła, musi uzyskać akceptację Ministerstwa Infrastruktury. Jeśli tak się stanie, prace ruszą wiosną 2022 roku.

Jak informuje Urząd Marszałkowski - wszystkie pięć projektów zgłoszonych przez Województwo Lubelskie zakwalifikowało się do II etapu Programu Kolej+.

Mamy szansę na realizację projektów:

  • budowa linii kolejowej Szastarka - Janów Lubelski – Biłgoraj wraz z poprawą dostępności transportu kolejowego w m. Kraśnik;
  • prace na liniach kolejowych 69 i 72 na odc. Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek wraz z budową łącznicy omijającej stację Zawada;
  • rewitalizacja połączenia Chełm – Włodawa wraz z poprawą dostępności transportu kolejowego w m. Włodawa;
  • elektryfikacja linii kolejowej nr 30 Łuków – Lublin;
  • utworzenie połączenia kolejowego Lublin – Łęczna / LW Bogdanka.

 
Realizację Programu Kolej+ zaplanowano do 2028 roku. Przedsięwzięcie wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców i wzrost atrakcyjności wielu regionów Polski. Wartość Programu to 6,6 mld zł, w tym 5,6 mld zł stanowią środki Budżetu Państwa i ok. 1 mld środki jednostek samorządu terytorialnego.

O rewitalizacji trasy kolejowej z Chełma do Włodawy mówi się od lat. Trasa ma ok. 45 km i znajduje się na niej 10 przystanków osobowych. Nie licząc Chełma, największe obsługiwane miejscowości to Ruda Huta Ochrówek, Uhrusk i Wola Uhruska. 

Koszt projektu to 230 mln zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Antoni 28.11.2020 14:31
Może by tak załatać dziury na całej trasie nadbużańskiej a nie tylko wybranych odcinkach gdzie w gminach rządzi PIS.

ignacy 27.11.2020 15:46
co to jest ochrówek-brak wyjaśnień

kewin 26.11.2020 19:10
po między rudą-hutą a uhruskiem jest ruda opalin a nie jakiś ochrówek

Polesie 07.01.2021 11:20
Czytaj ze zrozumieniem,autorowi artykułu chodziło o wymienienie największych miejscowości przez które przechodzi linia kolejowa,a swoją drogą Orchówek to nie jakiś tam!!! jest jak szyderczo piszesz,a jest to miejscowość,która już w 1506 roku otrzymała prawa miejskie i tylko zawirowania historyczne spowodowały ich utratę.Historii nie znasz i głupoty wypisujesz.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
test