Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Chełm: Budimex odstąpił od umowy na przebudowę krajowej '12'! [AKTUALIZACJA]

Przebudowa drogi krajowej nr 12 w granicach miasta znów się przedłuży. Z kontraktu wycofał się właśnie Budimex S.A.. Jak czytamy w oświadczeniu "Odstąpienie przez Budimex S.A. od Umowy jest skutkiem braku porozumienia się z Miastem Chełm, co do wykonania drogi w wyższym standardzie, wynikającym ze stanowiska Ministerstwa Infrastruktury i decyzji ZRID uzyskanej przez Miasto Chełm."
Chełm: Budimex odstąpił od umowy na przebudowę krajowej '12'! [AKTUALIZACJA]

Jak czytamy w oficjalnym piśmie, które zostało przesłane do mediów przez Budimex S.A.:

W trosce o skuteczną realizację kontraktu budowlanego Budimex S.A. w Warszawie w dniu 12 lipca 2019 r., odstąpił od zawartej z Miastem Chełm Umowy na „Przebudowę drogi krajowej nr 12 w granicach administracyjnych miasta Chełm”.

Biorąc pod uwagę interes społeczny mieszkańców Chełma uważamy, że korzystniejszym rozwiązaniem jest odstąpienie od umowy przed rozpoczęciem przygotowanych już prac budowlanych, niż narażanie mieszkańców na przedłużającą się, z powodów roszczeń finansowych, budowę.

Przedmiotem Umowy było sporządzenie dokumentacji projektowej i uzyskanie od Wojewody Lubelskiego zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz wykonanie robót budowlanych.

Na etapie uzyskiwania decyzji ZRID, z uwagi na decyzję Ministerstwa Infrastruktury, zaszła konieczność podniesienia standardu drogi krajowej nr 12 w stosunku do warunków przetargu i zawartej Umowy. Zakres prac dodatkowych związanych z przeprojektowaniem i większym zakresem robót dla drogi klasy GP (zmiana szerokości drogi, dodatkowe oświetlenie, ścieżki, inna lokalizacja instalacji podziemnych) podnosi koszty realizacji projektu o kwotę nie większą niż 15% wartości kontraktu. Rozmowy dot. waloryzacji umowy i zmiany terminu trwały miedzy dwoma stronami przez ostatnie miesiące.

Odstąpienie przez Budimex S.A. od Umowy jest skutkiem braku porozumienia się z Miastem Chełm co do wykonania drogi w wyższym standardzie, wynikającym ze stanowiska Ministerstwa Infrastruktury i decyzji ZRID uzyskanej przez Miasto Chełm.

Mimo rozmów toczących się pomiędzy stronami od marca br., Miasto Chełm nie zaakceptowało złożonej przez Budimex S.A. oferty na wykonanie zmienionego zakresu robót, koniecznych do dalszej realizacji inwestycji.

Budimex S.A. do samego końca rozmów wyrażał gotowość ukończenia inwestycji pod warunkiem pokrycia przez Miasto Chełm kwoty ok. 12 mln zł netto dodatkowych kosztów niezbędnych do jej zrealizowania w standardzie wynikającym z decyzji Ministerstwa oraz Wojewody Lubelskiego. Niestety Miasto Chełm odmówiło poniesienia jakichkolwiek dodatkowych kosztów ukończenia budowy, pomimo faktycznej zmiany przedmiotu Umowy. Konieczność poniesienia tych kosztów przez Budimex narażałoby na stratę akcjonariuszy Budimeksu, w śród nich także podmioty publiczne.

W świetle powyższego, przy braku współdziałania Zamawiającego, Budimex S.A. mimo swojej dobrej woli nie był w stanie kontynuować realizacji inwestycji, a Zarząd spółki został zmuszony do podjęcia trudnej decyzji o odstąpieniu od zawartej Umowy z winy Zamawiającego

Wykonane przez Budimex SA. prace projektowe oraz pozyskany ZRiD na realizacje prac budowlanych został przekazany władzom miasta i tym samym przyśpiesza kolejne postępowanie przetargowe. Rozwiązanie Umowy na obecnym etapie, tj. po zakończeniu przez Budimex S.A. części projektowej zadania, umożliwia Zamawiającemu rozpoczęcie procedury wyłonienia nowego wykonawcy robót, zapewniając mieszkańcom Chełma możliwość korzystania z istniejącej drogi do czasu rozstrzygnięcia ewentualnego postępowania przetargowego.  

 

Pozdrawiam

Michał Wrzosek

Rzecznik Prasowy/Spokesperson

Budimex SA

Prace miały ruszyć w listopadzie ubiegłego roku, potem była mowa o kwietniu, w końcu - o połowie maja. Przebudowa miała objąć ulice: Rejowiecką, Rampę Brzeską, Al. Przyjaźni, Wschodnią i Podgórze. Projekt dotyczył przebudowy ulic i chodników, skrzyżowań, wiaduktu, budowy nowych ścieżek rowerowych, nowych skrzyżowań, ulic i nowego wiaduktu nad torami w kierunku Włodawy.

Poza tym zakres inwestycji miał objąć również m.in.:
- przebudowę mostu na rzece Uherka;
- przebudowę ul. Bieławin od ronda im. ZWiN (wlot północny) do istniejącej ul. Bieławin;
- przebudowę wiaduktu nad dawną bocznicą kolejową w ciągu al. Przyjaźni;
- budowę nowego skrzyżowania (rondo) DK12 z ul. Okszowską;
- budowę nowego skrzyżowania ul. Rejowieckiej z ul. Kochanowskiego;
- budowę wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi (linia do Włodawy);
- budowę nowych skrzyżowań DK12 z ulicami Chemiczną i Hutniczą;
- przebudowę i budowę dróg serwisowych jedno i dwukierunkowych;
- budowę przystanków autobusowych, chodników, ścieżek rowerowych i w niektórych miejscach ekranów akustycznych;
- budowę miejsc obsługi rowerzystów.

Wartość kontraktu, który ratusz podpisał z inwestorem to 118 mln zł. Po informacji o konieczności podniesienia standardu drogi, i poniesienia dodatkowych kosztów przez Urząd Miasta Chełm, ratusz stwierdził, że w budżecie nie ma takich pieniędzy i rozmowy z inwestorem utknęły w martwym punkcie.

AKTUALIZACJA 

Po godzinie 13 oficjalne stanowisko w tej sprawie podał prezydent Chełma Jakub Banaszek:

Chełm: Jest stanowisko prezydenta w sprawie Budimexu


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Melon 13.07.2019 07:38
Nasze miasto nie miało, nie ma i długo mieć nie bedzie dobrego Prezydenta. Dalej na stanowisko wybieramy polityka, a nie Gospodarza, który zna potrzeby miasta i chce je rozwijać. Wystarczy popatrzec na Zamość lub Biłgoraj. Każdemu przytrafiają się błędy, ale brak myślenia nie jest błędem. Nie winię wykonawcy, że odstąpił od umowy, skoro ma do wykonania nowy zakres robót. Bzdurą jest tlumaczenie, że powinien przewidziec zmianę kategorii drogi. A może powinien też założyć, że ul. Rejowiecka bedzie autostradą ? Nikt nie mówi o Zarzadzie Dróg Miejskich. To kto tam pracuje, że nie przewidzial właściwej kategorii ruchu dla tej ulicy i nie uzgodnił tego z GDDKiA ?

Napoleon Bonaparte 13.07.2019 11:13
Wymagasz myślenia od zarządzających drogami w mieście? Nie przesadzaj. Co się dzieje gdy nawali tir na którymś z wjazdów na rondo lubelskie? Ci co często jeżdżą, nieraz oglądali te "cuda" chełmskiej myśli urzędniczej.

Gitara 12.07.2019 19:37
Budimex zawsze konczy swoje budowy. Błąd, duży błąd, że Miasto nie czuje że jak odejdzie Budimex to wejdzie jakiś najtańszy paprok

Gogo 12.07.2019 15:31
Jestem w szoku jak glownie przeciwnicy PiSu sieją jad jak nie mogą do dzis przezyc że Banaszek wygral wybory i wypisują niedorzecze rzeczy jak jacys nawiedzeni

Napoleon Bonaparte 13.07.2019 11:30
A ja jestem w szoku, żeś się gdzieś tam uchował. Pewnie chowasz się u proboszcza w zakrystii.

demonzydowatyk 14.07.2019 21:03
gogo,gdakasz od rzeczy ,pis mial wsadzac do wiezienia przekretasow ,czy ktos z platformy siedzi ...chyba tylko na lawce poselskiej, zarzuty wobec fisz,jesli winna ,to do pierdla ,a nie zganianie na poprzednikow,tlumaczac swoja nieudolnosc,pis to obluda i hipokryzja

Antoni 15.07.2019 15:33
Tu nike chodzi o wybory tylko o 100 milionów które miastu przepadną.Powyganiali specjalistów i trzy miesiące płacili bez obowiązku świadczenia pracy a nawet w tym czasie nie wliczyli urlopów i teraz trzeba za nie zapłacić. A sami jak dzieci we mgle. Minęło tyle miesięcy a tu nadal karuzela na stanowiskach tak w urzędzie jak i spółkach podległych miastu.

Łubu Dubu 12.07.2019 14:04
Taka to filozofia "dobrej zmiany", dać patologii 500+, na krowę, na świnię ale do drogi ani grosza więcej. W końcu z drogi nie będzie dodatkowych krzyżykowy na kartach w jesiennych wyborach samorządowych.

miś 12.07.2019 15:12
Świnia i krowa, o ile wiem też krzyżyka nie postawi chyba że to epitety beneficjentów 500+

Shifo 14.07.2019 11:07
Na krowe na swinie doplaty istnialy za rzadow po-psl.

yyyyhh 12.07.2019 13:52
Chyba juz predko tej drogi nie rusza, szybciej bedzie obwodnica w 2035??

Melon 12.07.2019 12:42
Ta ulica za chwilę będzie drogą polną !! Należy podziękować Władzom Miasta za ekologiczne, polne drogi w Chelmie. Myślę, że przy takim zaangażowaniu Miasta, takich dróg będzie więcej. Wystarczy popatrzeć na jakość remontów robionych przez miejskie służby drogowe, brak wiedzy, brak doświadczenia, brak ekonomicznego myślenia,.... brak słów !!! Z ulicy Rejowieckiej śmieją się wszyscy kierowcy, którzy jadą na przejście graniczne w Dorohusku. Jeszcze długo będą się z nas śmiać !!

VW 12.07.2019 12:58
Ale tym sldowskim władzom co przez 12 lat doprowadziły do obecnego stanu ulice w mieście. Wyjeżdżasz poza miasto i drogi jak masełko a w mieście offroad. Tak jest podziękujmy Agacie Fisz i spółce.

Zibi123 14.07.2019 13:27
Póki co to nowa władza nawet metra drogi nie wyremontowała w Chełmie, więc ciągłe zrzucanie winy na poprzedników jest słabe.

Magda 12.07.2019 11:54
Wszyscy zapominają o jednej rzeczy. Skoro są wymagania aktualne takie A nie inne należy dostosować się do przepisów. A nie fuszere robić. W umowach na roboty bud9wlanr są zapisy dot. Robot dodatkowych, ktorych nie dalo sie przewidziec w trakcie realizacji umowy. Również projekty muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i zaleceniami, nie bez powodu są prowadzone uzgodnienia dokumentacji projektowej ze stosownymi urzedami. Nie dziwie sie ze firma budimex nie chce we wlasnym zakresie ponosic kosztow w wysokosci 12 mln zl. I robić fuszere na którą jeszcze będzie musiała wydać gwarancję. Każdy dba o swój interes i renome.w planach budżetowych zawsze powinno się uwzględnić koszty dodatkowe których nie da się przewidzieć na danym etapie usług i czy robot.

Kratos 12.07.2019 14:33
Każda firma startująca do przetargu ma obowiązek ocenić ryzyko. Budimex ryzyko tej inwestycji wycenił na 20 mln zł., więc Twoja empatia dla tego wykonawcy jest zupełnie zbędna.

ksiegowy 12.07.2019 22:10
ale na te dodatkowe umowy zabezpiecza sie tez srodki ktore moga ale nie musza byc wydatkowne, poprzednia ekipa ,o ile takowe zapisy istnieja , zadnych rezerw nie zapewnila i nie zabezpieczyla, inna sprawa jest ze Budimex jeszcze niedawno chcial kasy argumentujac to zwiekszeniem kosztow ronbocizny i materialow a teraz pisze o zupelnie czyms innym- troche to wyglada na polityke szantazui jeszcze ta przedziwna argumentacja ze to w trosce o o nas mieszkancow Chelma

WÓDZ 12.07.2019 11:23
NIE OBWINIAJCIE POLITYKÓW ... ZA DUZO KASY JEST NA RYNKU WIĘC WYBUCHŁA WIELKA INFLACJA WIĘC CAŁA POLSKA STANIE , ILUMINATOM O TO CHODZI BY W POLSCE WYWOŁAĆ KRYZYS FINANSOWY KROPKA

Napoleon Bonaparte 12.07.2019 13:02
Znów się WODZU zerwałeś... oddaj smartfona!!!

Napoleon Bonaparte 12.07.2019 19:40
Oooooo! Jest was więcej....

lukullus 12.07.2019 10:48
Budimex S.A. do samego końca rozmów wyrażał gotowość ukończenia inwestycji pod warunkiem pokrycia przez Miasto Chełm kwoty ok. 12 mln zł netto dodatkowych kosztów - tyle albo az tyle, a ja sie pytam -jak to sie stalo ze za poiprzednich wlodarzy nie wzieto poprawki na ewentualne zwiekszenie kostzow i jak to masie do funduszy europejskich-ponoc bylo 170 mln na ten cel? i czy aby Firma nie chciala odbic sobie strat z rynku na innych budowach - tak pieknie piszac iz: Biorąc pod uwagę interes społeczny mieszkańców Chełma uważamy, że korzystniejszym rozwiązaniem jest odstąpienie od umowy przed rozpoczęciem przygotowanych już prac budowlanych, niż narażanie mieszkańców na przedłużającą się, z powodów roszczeń finansowych, budowę, a wg, ,nie korzystnym rozwiazaniem bylo sie zabranie do roboty przez Budmiex w kwotach podpisanych a nie raptem z dnia na dzien stawianie miasta pod sciana zadan finansowych

GalAnonim 12.07.2019 12:22
W takim razie ty również oddawaj swoją wyplate co miesiąc „ na miasto „ skoro firmy mają wykonywać prace charytatywnie. Zarówno mieszkańcy Chełma jak i prości pracownicy budimexu czekali aż ta budowa ruszy w gotowości ale 28 mln oczywiście brutto,( netto może i mowa o 12) to nie grosze. Skoro nie orientujesz się w temacie nie komentuj

Napoleon Bonaparte 12.07.2019 13:37
Gal..., takie to właśnie podejście "miasta" wywróciło firmy komunalne w Chełmie. Mysleli że z Budimexem taka zagrywka na "prace charytatywne" przejdzie. Najprościej "wydoić" jak się tylko da, a poźniej sprzedawać nasze miejskie firmy za free po kolei i po kłopocie! Nie ma co zwalać na rządzących poprzedników. Na przestrzeni wielu lat za każdym razem jest nawalanka na poprzednią ekipę, w końcu w magistracie i tak zostaje prawie po staremu - niemoc i brak kasy. Teraz nie będzie lepiej, oby tylko nie gorzej.

Łubudubu 12.07.2019 10:47
Halo, halo! Zapomnieliście kto podpisał umowę z Budimexem? Przypomnę: Była Pani Prezydent. Przecież to jej ekipa wpisała standard drogi G do umowy, czyli drogi wojewódzkiej a krajowe mają GP. Tyle gwoli wyjaśnienia. Kolejna kwestia to jak było miasto zarządzane przez byłą ekipę jak prawie jest bankrutem. Dziurawe drogi w Chełmie nie są od kilku miesięcy ale od lat. Kto rządził: SLD (czyli POSTAW NA CHEŁM) oaz PSL. Miłego pisania o byłej ekipie.

Chełmianka 70 12.07.2019 10:37
A nie mowiłam. Przecież w UM jest fachowiec drogowiec, który ma takie duże doświadczenie na dużych i inwestycjach ktore prowadził z Budimexem. Brawo, sprzedaję samochód bo mi nikt go po nie kupi po jeździe Chełmianka 70po chełmskich drogach.

Napoleon Bonaparte 12.07.2019 13:43
Kto Ci to właśnie teraz kupi. Jak ktoś jeszcze zobaczy że z Chełma? Zapomnij... O! Szroty jeszcze przyjmują!

Andrzej 12.07.2019 10:33
Ponowny przetarg w którym oferta znacznie przekroczy budżet i miasto dalej nie będzie miało funduszy...

ludwik XIII 12.07.2019 10:15
Brawo Dobra Zmiano oby tak dalej )))) Zaorać Chełm dobrze wam idzie przy wyborach mieszkańcy podziękują )) Program Miasto PLUS -+ dziury w drogach + chaszcze + większe opłaty miejskie +ZERO inwestycji + Uherka zarasta ryż można sadzić )) nowe posady dla partyjnych bez kompetencji ,cyt – Nazywam się Stanisława Jakubczyk. Jestem z PiS-u. Niczym się nie zajmuję. Nie wiem, kto mnie rekomendował. Dostałam telefon z urzędu miasta, że mam być w radzie )))) A drogi 12 jak nie było tak i nie będzie )))

Kalina 12.07.2019 10:38
Podziękuj Pan poprzedniej władzy, która zawarła umowę z Budimexem a nie wieszasz psy na niewinnych ludziach.

Hermiona 12.07.2019 10:48
Od 4 lat Pis rządzi w Polsce a od jesieni Pan Banaszek w Chełmie i to on prowadził ostateczne rozmowy względem remontu i zapewniał że jest okej... Przecież Pis obiecało Polsce wschodniej kasę na inwestycje drogowe i nie tylko .I co? i ZERO ! a nawet depresja jest inwestycji i dotacji .Polska w ruinie będzie ale po zarządzaniu Pis no sory ale taka rzeczywistość ..Przytocz Kalino co Pis i obecna władza zrobiły dobrego dla Chełma i mieszkańców ???/

gosc 12.07.2019 12:19
co znaczy ostateczne rozmowy? wtedy kiewdy Budmimex powiedzial chcemy wiecej kasy? czy wtedy kiedy bylo zatwierdzane-.poczytaj prase ,pogadaj z Fiszowa -niech Ciebie oswieci-poki co to siwy doym rozpylasz

ozesz "orzeszku" 12.07.2019 13:27
ale to zdaje sie za Fiszowej bylo: 4 czerwca w Chełmie została podpisana umowa na przebudowę drogi krajowej nr 12. Firma EKKOM Sp. z o.o. wypełniła i skompletowała wniosek o dofinansowanie o wartości 170 mln zł, opracowała Program Funkcjonalno-Użytkowy, Studium Wykonalności i złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego zadania. Kontrakt „Przebudowa drogi krajowej nr 12 w granicach administracyjnych miasta” ma być realizowany przez firmę Budimex w trybie zaplanuj i wybuduj. Inwestycja przyczyni się do poprawy infrastruktury drogowej, która ma bezpośredni wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Realizacja projektu obejmuje przebudowę drogi krajowej nr 12 w granicach miasta Chełm o długości ok. 8,2 km wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury towarzyszącej. Początek oraz koniec przebudowywanego odcinka drogi znajduje się na połączeniach odcinka miejskiego drogi w granicach administracyjnych miasta Chełm z odcinkami zarządzanymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Firma nie tylko przebuduje krajową „dwunastkę”, ale również będzie odpowiedzialna za przygotowanie projektu technicznego. Roboty obejmą kompleksową przebudowę ulic Rejowieckiej, Al. Przyjaźni, Rampy Brzeskiej i Wschodniej. Program inwestycji uwzględnia również przebudowę mostu na rzece Uherka, przebudowę wiaduktu nad dawną bocznicą kolejową w ciągu al. Przyjaźni, budowę nowego wiaduktu nad torami kolejowymi oraz budowę przystanków autobusowych, ekranów akustycznych i ponad 8 km ścieżek rowerowych. Same prace projektowe zajmą do półtora roku, a koniec robót nastąpi w 2020 roku. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 96,33 mln zł netto. Chełmski projekt będzie dofinansowany z unijnych funduszy w ramach konkursu ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Główną ideą jest zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących w Transeuropejskiej Sieci Drogowej (TEN-T). Chełm na remont swojego odcinka „dwunastki” otrzyma 170 mln zł unijnego wsparcia.

QTH 14.07.2019 10:50
Niebawem posprzedają co ma jeszcze jakąkolwiek wartość...

DOŚĆ 12.07.2019 11:16
prezydent biega za premierem jak piesek, częściej go w telewizji można zobaczyć niż w Chełmie. Nie mogą dofinansować 12mln, to nie majątek tym bardziej, że 12.nie jest drogą chełmską a krajową.

gosc 12.07.2019 12:17
skoro jak twierdzisz 12 mln netto nie majatek (tu chodzi o kwote 20 ln)-to trzeba bylo wylozyc i by bylo po sprawie. aha w sprawie "ksiazki skarg i zazalen " to prosze kontaktowac sie z ex-prezydentem Chelma p.Fisz ten drogowy bajzel to ja i jej ekipe obarcza

Aga 12.07.2019 12:48
Mnie tez razi częsta obecność p.J.Banaszka w TV u boku premiera czy ministra. Ale bycie prezydentem Chełma to tylko przystanek, ot taka "przygoda".

QTH 12.07.2019 14:01
Raczej "wypadek przy pracy".

VW 12.07.2019 13:02
ludwik kartoflu bij brawo swoim kolesiom co rządzili 12 lat oto efekty tego dziadostwa.

Napoleon Bonaparte 12.07.2019 13:56
Nie kombinuj. Gdzie obiecana kasa w propagandzie wyborczej?

gość 12.07.2019 10:10
Cyrk i żenua

ReklamaRadio Bon Ton Nowy telefon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
test