Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama dotacje rpo

Chełm: Koronawirus. Jeden komputer, brak szybkiego Internetu. ZNP pyta o zdalne nauczanie

W środę 18 marca Związek Nauczycielstwa Polskiego wystosował list do Ministra Edukacji Narodowej, w którym wypunktował problemy związane z nieprzygotowaniem zarówno uczniów, jak i nauczycieli, do nauki zdalnej. "Czy ministerstwo edukacji w swoich planach uwzględnia różnice w dostępie do sprzętu komputerowego poszczególnych uczniów i rodzin (także wielodzietnych)?"
Chełm: Koronawirus. Jeden komputer, brak szybkiego Internetu. ZNP pyta o zdalne nauczanie

Szkoły w całym kraju są zamknięte do 25 marca. Zawieszenie zajęć dotyczy też przedszkoli, żłobków, klubów dziecięcych i uczelni - wprowadzono je ze względu na bezpieczeństwo, w związeku ze wzrostem ryzyka zarażenia koronawirusem SARS-CoV-2 w Polsce. Jak poinformował Minister Edukacji Dariusz Piontkowski, ta przerwa może zostać przedłużona do Wielkanocy

- Planujemy rozpoczęcie od przyszłego tygodnia systematycznej zdalnej nauki w szkołach - poinformował we wtorek minister edukacji narodowej 

MEN zaleca by w czasie, gdy nie odbywają się w szkołach lekcje w formie tradycyjnej nauczyciele prowadzili nauczanie online.


Lubelska Kurator Oświaty ma zastrzeżenia do organizacji zdalnej pracy z uczniami

Do tematu odniosła się wczoraj w oficjalnym komunikacie Lubelska Kurator Oświaty Teresa Misiuk, do której dochodzą sygnały, o nieprawidłowościach związanych z nauczaniem:

Chełm: Koronawirus. Kurator Oświaty reaguje na nadmierne obciążanie uczniów.


ZNP - nauczyciele nie zostali przeszkoleni w zakresie zdalnego kształcenia

Głos w sprawie zabrał także Związek Nauczycielstwa Polskiego, który w oficjalnym liście do Ministra Edukacji Narodowej pyta o kwestie praktyczne nauczania online, czyli np. sytuacji, gdy w domu jest tylko jeden komputer, a czworo dzieci w wieku szkolnym, lub rodzina bądź nauczyciel nie ma dostępu do szybkiego Internetu. List publikujemy poniżej:

Szanowny Panie Ministrze!

Ministerstwo edukacji informuje, że szkoły i nauczyciele mają się przygotować do zdalnego prowadzenia lekcji i wystawiania uczniom ocen, a przy tym uwzględnić różne potrzeby uczniów, w tym tych z niepełnosprawnościami.

W związku z pracami nad rozporządzeniem regulującym organizację kształcenia z wykorzystaniem metody tzw. zdalnego nauczania, rodzi się wiele pytań. Te najważniejsze z nich to:

  • Czy ministerstwo edukacji w swoich planach uwzględnia różnice w dostępie do sprzętu komputerowego poszczególnych uczniów i rodzin (także wielodzietnych)?
  • Czy ministerstwo w swoich planach uwzględnia zróżnicowany dostęp do szybkiego Internetu w różnych regionach kraju?
  • Czy ministerstwo uwzględnia fakt, że nauczyciele nie posiadają służbowego sprzętu do wykonywania systematycznej pracy online, szybkiego łącza internetowego czy oprogramowania antywirusowego?
  • Czy ministerstwo uwzględnia fakt, że nauczyciele nie zostali przeszkoleni w zakresie zdalnego kształcenia (czym innym są umiejętności w zakresie TIK wykorzystywane na lekcjach a czym innym kształcenie online)?

Polscy nauczyciele, zdając sobie sprawę z powagi sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy z powodu koronawirusa, od kilku dni mobilizują się w sieci i sami organizują zajęcia online w różnej formie. Robią to, chociaż nie ma systemowych rozwiązań w tym zakresie, wykazując się wiedzą i kreatywnością, a przede wszystkim odpowiedzialnością.

Jednak jako związek zawodowy stanowczo domagamy się przyjęcia rozwiązań realistycznych, uwzględniających całą złożoność sytuacji i trudne warunki, w których nauczyciele prowadzą zdalne nauczanie.

Nie do zaakceptowania jest dla nas taka sytuacja, w której nauczyciele będą rozliczani z realizacji obowiązków niemożliwych do wykonania.

Sławomir Broniarz

Prezes ZNP


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
test